Кодекс честі молодого вчителя

1. Будь компетентним, вимогливим, але справедливим учителем.

2. Не підвищуй голосу в будь-якій ситуації. Пам’ятай: того, хто кричить, погано слухають.

3.  Доводь свою компетентність і професіоналізм, логічно викладаючи матеріал. Зумій створити доброзичливу обстановку, яка б сприяла кращому сприйманню учнями навчального матеріалу.

4.  Не поспішай виставляти найнижчий бал. Зваж всі «за» і «проти». Пам’ятай: низька оцінка викликає не бажання вчитися, а байдуже ставлення до навчання і зневагу до вчителя.

5.  До кожного уроку готуйся, як до сповіді: запитай у свого сумління, чи ти зробив усе від тебе залежне для його підготовки.

6.  Намагайся бачити не в цілому клас, а кожного учня, розуміти його настрій, психологічний і фізичний стан.

7.  Переступивши поріг училища, зосередь свою увагу на завданнях, які необхідно виконати в першу чергу.

8.  Перед початком уроку подивись у вічі учневі. Дай пораду тому, кому необхідна допомога.

9.  Пам’ятай, що повага і любов до учня – це життєве кредо вчителя.

10. Не нашкодь! Ніколи не нав’язуй своєї точки зору. Вона може бути хибною.

11. Поважай думку учня. Намагайся спокійно вислухати його аргументацію. Якщо вона не- правильна, звернись по допомогу до класу. Нехай учні подискутують і знайдуть істину разом з учителем.

12. Не принижуй гідності учня. Не говори грубощів, не кричи. Інакше учні боятимуться тебе, зневажатимуть.

13. Завойовуй авторитет не «всепрощенням», а чесністю, порядністю, справедливістю, об’єктивністю, добротою.

14. Будь добрим, адже доброта врятує світ.

15. Слідкуй за своїм зовнішнім виглядом: учитель – це артист, який постійно перебуває на сцені. Спробуй уявити себе на сцені без зачіски або у шапці, у непрасованому чи не свіжому одязі, брудному взутті, із невдалим або занадто яскравим макіяжем. Пам’ятай: учні уважно стежать за твоєю зовнішністю.

Успіхів тобі, учителю, та Божої благодаті!

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА АБЕТКА

    1. Заходьте до класу набагато раніше дзвінка. Переконайтесь у цілковитій підготовці до проведення уроку. Намагайтесь розпочи­нати урок організовано.

     2.Продумайте таку структуру уроку, щоб кожен учень від по­чатку і до кінця мав роботу, не вдавайтесь до повчального тону.

3.На кожному уроці мотивуйте необхідність навчальної діяль­ності учнів, захоплюйте їх змістом матеріалу, контролюйте темп уроку, допомагайте учням із низьким рівнем розвитку повірити у свої власні сили. Тримайте в полі зору весь клас. Особливо слідкуй­те за учнями з нестійкою увагою. Відразу попереджайте намагання порушувати робочий ритм уроку.

4.З метою уникнення перевантаження учнів під час вивчення нового матеріалу вирізняйте основні ідеї теми.

5.Оцінюючи знання учнів, мотивуйте їхні відповіді. Скажіть, над чим учневі потрібно попрацювати додатково, щоб привчити до систематичної праці. Учень повинен звикнути, що вказівки вчителя потрібно виконувати своєчасно.

6.Закінчуйте урок оцінюванням роботи класу загалом і окре­мих учнів, щоб усі відчули задоволення від результатів праці на уроці.

7. Обов'язково завершуйте урок із дзвінком.